4 september 2018

Londen 2018

De werkweek Londen zit erop. Wat hebben we zoal gedaan?

Reisverslag London 2018

Vierde klas naar Londen

Afgelopen maandagochtend was het dan eindelijk zover! Om iets na vijven vertrokken we met onze vierdeklassers in het pikkedonker naar Engeland. Na een grondige douanecontrole in Duinkerken mochten we eindelijk aan boord van de pont DFDS. Door files in België konden we pas om 12.00 uur met de Ferry. Na een rustige overtocht bracht chauffeur Mike ons vanuit Dover naar ons hostel in Holland park in Londen. ’s Avonds voor het eerst met de underground. Vanuit het hostel liepen we naar High Street Kensington. Via een overstap kwamen we op Leicester Square. Best spannend voor het eerst in zo’n grote, drukke stad. Er was genoeg te zien en te beleven. Voor 23.00 uur waren we terug in ons hostel. We waren zo moe van de reis en het uur tijdverschil dat iedereen snel in slaap viel.

De volgende dagen waren intensief en indrukwekkend! Met elkaar slapen (of niet) op een grote kamer, elke dag vroeg ontbijten, metro in en metro uit, lopen door Londen langs bijvoorbeeld de Horse Guards, Big Ben (helaas in de steigers),  Buckingham Palace en Tower Hill. In St James Park werden door onze leerlingen interviews gedaan. Daarna genieten van een enorm uitzicht vanuit de London Eye. en ’s avonds naar de drukke winkelstraat Oxfordstreet.

Woensdagmorgen ging een grote groep naar het stadion van Chelsea. Toekomstig goalkeeper Jens sprak tijdens de persconferentie over zijn toekomst bij deze mooie club. Enkele durfals vertrokken naar de Dungeon. Hierna nog shoppen in Harrods en daarna naar Covent Garden. Op de woensdagavond hebben we met z’n allen in een echte Engelse pub gegeten!

Donderdagochtend was het time to say goodbye. Hotelkamers werden opgeruimd en nog een keer een laatste wandeling met de koffers naar de bus. Buschauffeur loodste  ons dwars door Londen naar de kabelbaan over de Thames en na een bezoek aan The Crystal verlieten we Londen echt. De terugreis verliep voorspoedig en donderdagavond kwamen we keurig op tijd bij de Windroos aan.  Het was voor de leerlingen fijn om zoveel ouders bij school te zien staan. We hebben genoten van deze groep en deze reis. We zijn benieuwd naar het verslag van de leerlingen. (Groene boekje)